1. cikk – Fogalommeghatározások

Ezekkel a feltételekkel összhangban:

Elállási határidő: az az időtartam, amelyen belül a fogyasztó gyakorolhatja elállási jogát;
Fogyasztó: az a természetes személy, aki szakmát, vállalkozást nem folytat, és aki a kereskedővel távszerződést köt;
Nap: naptári nap;
Határozott ügylet: termékek és/vagy szolgáltatások összességére vonatkozó távszerződés, ahol a szállítási és/vagy vásárlási kötelezettség határidőre vonatkozik;
Tartós adathordozó: minden olyan adathordozó, amely lehetővé teszi a felhasználó vagy a kereskedő számára személyesen neki címzett információ tárolását oly módon, hogy a jövőben lehetővé válik a tárolt információk változatlan formában történő hivatkozása és reprodukálása.
Elállási jog: A fogyasztónak a távollevők között kötött szerződéstől való elállási lehetősége az elállási határidőn belül;
Elállási nyilatkozat mintája: a kereskedő által biztosított elállási nyilatkozat mintája, amelyet a fogyasztónak ki kell töltenie, ha élni kíván elállási jogával.
Kereskedő: az a természetes vagy jogi személy, aki termékeket és/vagy szolgáltatásokat távolról kínál a fogyasztóknak;
Távszerződés: olyan megállapodás, amelyben a kereskedő által áruk és/vagy szolgáltatások távértékesítésére szervezett rendszeren belül csak egy vagy több távközlési eszközt használnak a megállapodás megkötéséig;
távközlési eszköz: olyan eszköz, amellyel szerződést lehet kötni anélkül, hogy a fogyasztó és a kereskedő egy időben egy helyiségben tartózkodnának.
Általános szerződési feltételek: A kereskedőre vonatkozó jelen általános szerződési feltételek.

2. cikk – A kereskedő személyazonossága

Kapcsolat weboldal Mositashop

Telefonszám: +36 1 700 9782

E-mail cím: info@mositashop.hu


3. cikk – Alkalmazhatóság

Ezek az általános szerződési feltételek a kereskedőtől származó összes ajánlatra, valamint a kereskedő és a fogyasztó között létrejött minden távollevők közötti megállapodásra és megrendelésre vonatkoznak.
A távollevők között kötött szerződés megkötése előtt jelen általános szerződési feltételek szövegét át kell adni a fogyasztónak. Ha ez a távollévők között fennálló szerződés megkötése előtt ésszerűen nem lehetséges, nyilatkozni kell arról, hogy az általános szerződési feltételek az üzemeltető telephelyén áttekinthetőek, és azokat a fogyasztó kérésére a lehető legrövidebb időn belül ingyenesen meg kell küldeni. .
Ha a távollévők között kötött szerződés az előző bekezdésben foglaltakkal ellentétben és a távollevők közötti szerződés megkötését megelőzően elektronikus úton jön létre, úgy jelen általános szerződési feltételek szövegét elektronikus úton kell a fogyasztó rendelkezésére bocsátani oly módon, hogy az könnyen tárolható tartós adathordozón. Ha ez ésszerűen nem lehetséges, a távollévők között kötött szerződés megkötése előtt nyilatkozni kell arról, hogy az általános szerződési feltételek elektronikusan olvashatóak legyenek, és a fogyasztó kérésére elektronikus úton vagy egyéb módon ingyenesen megküldésre kerüljenek. .
Ha ezen általános feltételek mellett a termékekre vagy szolgáltatásokra speciális feltételek is érvényesek, úgy a (2) és (3) bekezdést értelemszerűen kell alkalmazni, és a fogyasztó az általános feltételek ellentmondásakor mindig a legelőnyösebb rendelkezésre hivatkozhat.
Ha a jelen Feltételek egy vagy több rendelkezése bármikor érvénytelen vagy részben vagy egészben érvénytelen, a Szerződés és a jelen Feltételek egyébként érvényben maradnak, és a szóban forgó rendelkezés helyébe azonnal rendelkezés lép. amely a lehető legközelebb áll az eredetihez a rendelkezés értelméhez és céljához.
A jelen feltételek hatálya alá nem tartozó helyzeteket a jelen feltételek "szellemében" kell értékelni.
A feltételeink egy vagy több rendelkezésének értelmezésével vagy tartalmával kapcsolatos kétértelműségeket ezen feltételek "szellemében" kell értelmezni.

4. cikk – Az ajánlat

Ha egy ajánlat korlátozott érvényességű vagy feltételekhez kötött, ezt az ajánlatban kifejezetten feltüntetik.
Az ajánlat nem kötelező érvényű. A vállalkozónak joga van az ajánlatot megváltoztatni és javítani.
Az ajánlatnak tartalmaznia kell a kínált termékek és/vagy szolgáltatások teljes és pontos leírását. A leírásnak kellően részletesnek kell lennie ahhoz, hogy a felhasználó ésszerűen tudja értékelni az ajánlatot. Ha a vállalkozó képeket használ, azok a kínált termékek és/vagy szolgáltatások pontos ábrázolását jelentik. Az ajánlatban szereplő nyilvánvaló hibák vagy nyilvánvaló hibák a megrendelőre nem kötelezőek.
Az ajánlatban szereplő összes kép, specifikáció és információ tájékoztató jellegű, és nem használható kártérítési vagy szerződésbontási alapként.
A termékképek a kínált termékeket pontosan ábrázolják. A vállalkozó nem tudja garantálni, hogy a feltüntetett színek pontosan megegyeznek a termékek tényleges színével.
Minden ajánlatnak olyan információt kell tartalmaznia, hogy a fogyasztó számára egyértelmű legyen, milyen jogok és kötelezettségek fűződnek az ajánlat elfogadásához. Ez különösen a következőkre vonatkozik:
ár, beleértve az adókat;
bármilyen szállítási költség;
Hogyan kell megkötni a megállapodást, és milyen intézkedéseket kell tenni ennek érdekében.
alkalmazható-e az elállási jog vagy sem;
A fizetés módja, a szállítás és a szerződés teljesítése;
Az ajánlat elfogadásának határideje, vagy az a határidő, amelyen belül a kereskedő az árat garantálja;
A távközlési technológia igénybevételének költségére vonatkozó távközlési díj összegét az alkalmazott hírközlő eszköz szokásos alapdíjától eltérő alapon számítják ki;
a szerződés archiválása annak megkötése után, és ha igen, hogyan veheti igénybe a fogyasztó azt;
Az a mód, ahogyan a fogyasztó a szerződés megkötése előtt áttekintheti, és ha kívánja, helyesbítheti a szerződés alapján általa megadott információkat;
Minden más nyelv, amelyen a megállapodás a hollandon kívül megköthető;
a kereskedőre vonatkozó magatartási kódexek, valamint az a mód, ahogyan a fogyasztó elektronikusan hozzáférhet ezekhez a magatartási kódexekhez, és
A távollevők közötti szerződés minimális időtartama folyamatos ügylet esetén.



5. cikk – Megállapodás

A (4) bekezdésben foglaltakra figyelemmel a szerződés akkor jön létre, ha a fogyasztó az ajánlatot elfogadja és a meghatározott feltételek teljesülnek.
Ha a fogyasztó az ajánlatot elektronikus úton fogadta el, a kereskedőnek haladéktalanul elektronikusan vissza kell igazolnia az ajánlat átvételét. Mindaddig, amíg a kereskedő nem igazolja vissza a jóváhagyás kézhezvételét, a fogyasztó felmondhatja a szerződést.
A szerződés elektronikus úton történő megkötése esetén a kereskedőnek megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket kell tennie az elektronikus adattovábbítás védelme és a biztonságos webes környezet biztosítása érdekében. Ha a fogyasztó elektronikusan is fizethet, a kereskedőnek meg kell tennie a megfelelő biztonsági intézkedéseket.
A kereskedő - jogszabályi keretek között - megkérdezheti, hogy a fogyasztónak lehetősége van-e fizetési kötelezettségének eleget tenni, valamint hogy a távollevők között kötött szerződés felelősségteljes megkötése szempontjából fontos tények és tényezők. Ha e vizsgálat alapján a kereskedőnek alapos indoka van arra, hogy nem köti meg a megállapodást, jogában áll megtagadni a megrendelés vagy a kérelem jóváhagyását, és ennek indokait megtagadni, vagy annak teljesítésére különleges feltételeket szabni.
A kereskedő köteles a fogyasztónak a termékkel, szolgáltatással együtt írásban vagy oly módon megadni a következő információkat, hogy azokat tartós adathordozón hozzáférhető módon tárolni tudja:
A kereskedő telephelyének címe, ahol a fogyasztó panaszt tehet;
A fogyasztó elállási jogának gyakorlásának feltételei és módja, vagy annak egyértelmű nyilatkozata, hogy a fogyasztó ki van zárva az elállási jogból;
információk a garanciáról és a meglévő vevőszolgálatról;
a jelen Általános Szerződési Feltételek 4. cikkének (3) bekezdésében említett információ, kivéve, ha a kereskedő ezt az információt már a szerződés megkötése előtt megadta a fogyasztónak;
A szerződés felmondásának feltételei, ha a szerződés egy évnél hosszabb ideig tart vagy határozatlan idejű.
Hosszú távú ügylet esetén az előző bekezdés rendelkezése csak az első szállításra vonatkozik.
Minden megállapodást meg kell kötni, feltéve, hogy az érintett termékek kellően elérhetőek.

6. cikk – Elállási jog

A termékek kiszállításakor:

Termék vásárlásakor a fogyasztónak 14 napja van a szerződés indoklás nélküli felmondására. Ez az elállási határidő az azt követő napon kezdődik, hogy a fogyasztó vagy a fogyasztó által előzetesen kijelölt és a vállalkozó által ismert képviselő átvette a terméket.
A hűtési időszakban a felhasználónak óvatosan kell kezelnie a terméket és a csomagolást. Csak olyan mértékben fogja kicsomagolni vagy felhasználni a terméket, ami annak eldöntéséhez szükséges, hogy meg akarja-e tartani a terméket. Ha él elállási jogával, köteles a terméket a hozzá tartozó összes tartozékkal és lehetőség szerint eredeti állapotában és eredeti csomagolásában a kereskedő ésszerű és egyértelmű utasítása szerint visszaküldeni a kereskedőnek.

Ha a fogyasztó élni kíván elállási jogával, köteles az áru átvételétől számított 14 napon belül értesíteni a kereskedőt. A fogyasztónak ezt be kell jelentenie az űrlapmodell segítségével. Miután a fogyasztó bejelentette, hogy élni kíván elállási jogával, 14 napon belül köteles visszaküldeni a terméket. A fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a leszállított árut időben visszaküldte, például a feladás igazolásával.
Ha a (2) és (3) bekezdésben említett határidők lejártát követően a vásárló nem értesítette a kereskedőt arról, hogy élni kíván elállási jogával, vagy nem küldte vissza a terméket a kereskedőnek, a vásárlás hatályos.

A szolgáltatások nyújtásával kapcsolatban:

Szolgáltatásnyújtás esetén a fogyasztónak lehetősége van indoklás nélkül elállni a szerződéstől a szerződés megkötésétől számított legalább 14 napon belül.
Az elállási jog gyakorlása érdekében a fogyasztónak a kereskedő által az ajánlattételkor és/vagy legkésőbb a szállításkor adott ésszerű és egyértelmű utasításokra kell összpontosítania.

7. cikk – Költségek visszavonás esetén

Ha a fogyasztó él elállási jogával, köteles viselni az áru visszaküldésének költségeit.
Ha a fogyasztó bármilyen összeget befizetett, a kereskedő köteles ezt az összeget a lehető legrövidebb időn belül, de legkésőbb az elállási jog visszavonását követő 14 napon belül visszafizetni. Ez csak akkor lehetséges, ha a terméket már átvette a kereskedő, vagy meggyőzően igazolható, hogy azt teljes egészében visszaküldték.

8. cikk – Mentesség az elállási jog alól

A kereskedő a fogyasztó elállási jogát a (2) és (3) bekezdésben meghatározott termékek tekintetében kizárhatja. Az elállási jog alóli mentesség csak akkor érvényes, ha a kereskedő ezt az ajánlatban, legalább kellő időben a megállapodás megkötése előtt tisztázta.
Az elállási jog kizárása csak olyan termékek esetében lehetséges, mint pl
a kereskedő a fogyasztó specifikációinak megfelelően hozta létre;
amelyek egyértelműen személyes jellegűek
amelyek természetüknél fogva nem adhatók vissza;
amelyek gyorsan romolhatnak vagy elavulhatnak.
amelynek ára ki van téve a pénzügyi piac olyan ingadozásainak, amelyek felett a kereskedőnek nincs befolyása;
egyedi újságok és folyóiratok számára;
Olyan hang- és képfelvételekhez és számítógépes szoftverekhez, amelyeknél a felhasználó feltörte a pecsétet.
Olyan higiéniai termékekre, amelyeknél a fogyasztó az áru eladhatóságát rontotta a felbontással.
Az elállási jog kizárása csak az alábbi szolgáltatások esetében lehetséges:
a szállásról, a szállításról, az étkezésről vagy a szabadidős tevékenységekről egy bizonyos napon vagy egy bizonyos időszakban;
amelynek szállítása a fogyasztó kifejezett hozzájárulásával az elállási határidő lejárta előtt megkezdődött;
fogadásról és lottóról.

9. cikk – Ár

Az ajánlatban meghatározott érvényességi idő alatt a kínált termékek és/vagy szolgáltatások ára nem emelhető, kivéve az áfakulcsok változásából eredő árváltozásokat.
Az előző ponttal ellentétben a kereskedő változó árakkal kínálhat olyan termékeket vagy szolgáltatásokat, amelyek árai ki vannak téve a pénzpiaci ingadozásoknak, és amelyekre a kereskedőnek nincs befolyása. Ezt az ingadozási kötelezettséget és azt a tényt, hogy minden feltüntetett ár irányár, fel kell tüntetni az ajánlatban.
A megállapodás megkötését követő három hónapon belüli áremelés csak akkor megengedett, ha az jogszabályi rendelkezésekből következik.
A megállapodás megkötését követő három hónapos áremelés csak akkor megengedett, ha azt a kereskedő jóváhagyta:
törvényi rendelkezések vagy rendeletek eredményei, vagy
a fogyasztónak joga van a szerződést az áremelés hatálybalépésének napján felmondani.
A termékekre, szolgáltatásokra az ajánlatban feltüntetett árak az ÁFA-t tartalmazzák.
Minden ár tartalmazhat tipográfiai hibákat. A nyomtatási és beállítási hibák következményeiért felelősséget nem vállalunk. Nyomtatási és beállítási hibák esetén a Szervező nem köteles a terméket a hibás ár szerint szállítani.


10. cikk – Megfelelőség és garancia

A vállalkozó garantálja, hogy a termékek és/vagy szolgáltatások megfelelnek a megállapodásnak, az ajánlatban szereplő specifikációknak, az ésszerű megbízhatósági és/vagy használhatósági követelményeknek, valamint a szerződés megkötésekor hatályos törvényi és/vagy állami előírásoknak. . Megállapodás esetén a vállalkozónak szavatolnia kell, hogy a termék a szokásostól eltérő használatra is alkalmas.
A kereskedő, gyártó vagy importőr által vállalt jótállás nem érinti azokat a törvényi jogokat és követelményeket, amelyek a fogyasztót a kereskedővel szemben a szerződés alapján megilletik.
Bármilyen hibás vagy hibásan leszállított terméket a szállítástól számított 4 héten belül írásban jelenteni kell a vállalkozónak. A termékeket eredeti csomagolásukban és újszerű állapotban kell visszaküldeni.
A vállalkozó jótállási ideje megegyezik a gyártó garanciális időszakával. A fejlesztő azonban soha nem vállal felelősséget a termékek végső alkalmasságáért a felhasználó egy adott felhasználási területére, vagy a termékek használatával vagy felhasználásával kapcsolatos tanácsokért.
A garancia nem érvényes, ha:
A felhasználó a leszállított termékeket saját maga javította és/vagy feldolgozta, vagy harmadik fél javította és/vagy feldolgozta azokat;
A kiszállított termékeket rendellenes körülményeknek tették ki, vagy egyéb módon hanyagul vagy a kereskedő utasításait és/vagy csomagolását megszegve kezelték;
A hiányosságok részben vagy egészben a kormány által a felhasznált anyagok jellegére vagy minőségére vonatkozó előírásoknak tudhatók be.

11. cikk – Teljesítés és végrehajtás

A vállalkozónak a lehető legnagyobb gondossággal kell eljárnia a termékmegrendelések fogadásakor és teljesítésekor, valamint a szolgáltatási igények elbírálásakor.
A szállítás helye az a cím, amelyet a Felhasználó a Vállalkozó részére megadott.
Jelen cikk (4) bekezdésében foglaltakra is figyelemmel a Vállalkozó az átvett megrendeléseket haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül teljesíti, kivéve, ha a felhasználó hosszabb szállítási határidőt vállalt. Ha a szállítás késik, vagy a megrendelés nem, vagy csak részben teljesíthető, a vevőt a megrendeléstől számított 30 napon belül értesíteni kell. Ebben az esetben a fogyasztónak joga van a szerződést ingyenesen felmondani. A fogyasztó nem jogosult kártérítésre.
Minden szállítási idő hozzávetőleges. A felhasználó ezen időszakok egyikétől sem gyakorolhatja a jogait. A határidő túllépése a fogyasztót kártérítésre nem jogosítja.
Ha a szerződés e cikk (3) bekezdésével összhangban megszűnik, a szerződő fél köteles a fogyasztó által kifizetett összeget a lehető legrövidebb időn belül, de legkésőbb a szerződés felbontását követő 14 napon belül visszatéríteni.
Ha a megrendelt termék szállítása lehetetlennek bizonyul, a Vállalkozó mindent megtesz a cseretermék kiszállítása érdekében. Legkésőbb a kiszállításkor egyértelműen és közérthetően jelezni kell, hogy csereterméket szállítanak ki. Csere esetén az elállási jog nem zárható ki. A küldemény visszaküldésének költségei a vállalkozót terhelik.
A termékek megsérülésének és/vagy elvesztésének kockázata az üzemeltetőt terheli mindaddig, amíg azok a fogyasztóhoz vagy az üzemeltető által az üzemeltető képviselője által ismert, előre meghatározott képviselőhöz eljuttatják, kivéve, ha kifejezetten másként állapodtak meg.

12. cikk – Az ügyletek időtartama: Időtartam, felmondás és megújítás.

Felmondás

A fogyasztó a határozatlan időre szóló, rendszeres áruszállításra (ideértve a villamos energiát is) vagy szolgáltatásra kötött szerződést az egyeztetett felmondási szabályok betartásával és egy hónapos felmondási idővel bármikor felmondhat.
A fogyasztó termék (beleértve az elektromos áramot is) vagy szolgáltatás rendszeres szállítására határozatlan idejű szerződést köthet, és azt a meghatározott határidő lejártával az egyeztetett felmondási szabályok és legfeljebb egy hónapos felmondási idő mellett bármikor felmondhatja.
A fogyasztó az előző bekezdésekben említett szerződéseket felmondhatja:
bármikor megszűnik, és nem korlátozódik arra, hogy egy meghatározott időpontban vagy meghatározott időszakon belül megszűnjön;
legalább úgy szűnt meg, ahogyan ő szüntette meg őket;
mindig ugyanazzal a felmondási idővel fejeződjön be, mint amit a vállalkozó szabott meg magának.

Kiterjesztés

A termékek (beleértve a villamos energiát is) vagy szolgáltatás rendszeres szállítására meghatározott időtartamra kötött megállapodás hallgatólagosan nem újítható meg, illetve meghatározott időre nem újítható meg.
Az előző bekezdésben foglaltakkal ellentétben a napilapok, hetilapok és folyóiratok rendszeres kézbesítésére vonatkozó határidőre kötött megállapodás legfeljebb három hónapos határozott idővel csendesen meghosszabbítható, ha a fogyasztó a szerződést a meghosszabbított időszak végén felmondhatja. megállapodási időszak egy hónapos felmondási idővel.
Az áruk vagy szolgáltatások rendszeres szállítására kötött határidőre kötött szerződés csak akkor hosszabbítható meg határozatlan időre, ha a fogyasztó a szerződést legfeljebb egy hónapos felmondási idővel, ha a szerződés rendszeresre vonatkozik, legfeljebb három hónapos felmondási idővel bármikor felmondhatja. újságok, hírek, heti és nem havi magazinok kézbesítése.
A napilapok, hírlapok és hetilapok és folyóiratok rendszeres kézbesítésére (próba- vagy bevezető előfizetés) szóló határidőre kötött megállapodás csendben nem érvényben marad, és a próbaidőszak vagy a bemutatkozási időszak végén automatikusan megszűnik.

Időtartam

Ha a szerződés egy évnél hosszabb időre szól, azt a felhasználó egy év lejárta után bármikor felmondhatja egy hónapos felmondási idővel, kivéve, ha az ésszerűség és a méltányosság megakadályozza a megállapodás szerinti időtartam lejárta előtti felmondást.

13. cikk – Fizetés

Eltérő megállapodás hiányában a fogyasztó által a 6. cikk (1) bekezdésében említett gondolkodási időszak kezdetétől számított hét munkanapon belül fizetendő összegek. Szolgáltatásnyújtásról szóló megállapodás esetén ez a határidő akkor kezdődik, amikor a fogyasztó megkapta a megállapodás visszaigazolását.
A fogyasztó köteles haladéktalanul értesíteni a kereskedőt, ha az általa megadott vagy kapott fizetési információi pontatlanok.
Ha a fogyasztó nem fizet, a kereskedő – a törvényi korlátozások mellett – jogosult a fogyasztóra korábban felmerült ésszerű költségeket felszámítani.

14. cikk – Panaszkezelési eljárás

A kereskedőnek kellően nyilvánosságra hozott panaszkezelési eljárással kell rendelkeznie, és ennek megfelelően kell a panaszt feldolgoznia.
A szerződés teljesítésével kapcsolatos reklamációt a fogyasztó által a hiányosságok felfedezésétől számított 7 napon belül kell benyújtani a kereskedőnek, és azt teljes körűen és egyértelműen ismertetni kell.
A fejlesztőhöz intézett panaszokra a kézhezvételtől számított 14 napon belül válaszolunk. Ha a panasz előreláthatóan hosszabb feldolgozási időt igényel, a kereskedőnek 14 napon belül válaszolnia kell, vissza kell igazolnia az átvételt, és jeleznie kell, hogy a fogyasztó mikor számíthat részletesebb válaszra.
Ha a panaszt nem lehet békés úton rendezni, vita alakul ki, amelyet meg kell oldani.
Panasz esetén a fogyasztónak először a kereskedőhöz kell fordulnia.
Lehetőség van panaszok regisztrálására az Európai Vitarendezési Platformon (http://ec.europa.eu/odr) keresztül is.
A panasz benyújtása nem jelenti a kereskedő kötelezettségeinek visszavonását, kivéve, ha a kereskedő írásban másként jelzi.
Ha a reklamáció megalapozottnak bizonyul, a kereskedő saját belátása szerint ingyenesen kicseréli vagy kijavítja a leszállított termékeket.

15. cikk – Viták

A jelen általános szerződési feltételek hatálya alá tartozó vállalkozó és fogyasztó közötti szerződésekre kizárólag a holland jog az irányadó. Még akkor is, ha a fogyasztó külföldön él.
A Bécsi Értékesítési Egyezmény nem alkalmazható.


16. cikk – Kiegészítő vagy eltérő rendelkezések

A jelen általános szerződési feltételektől eltérő további rendelkezéseket vagy rendelkezéseket nem lehet a fogyasztó sérelmére, és azokat írásban kell megalkotni, vagy olyan módon kell megalkotni, hogy azokat a fogyasztó tartós adathordozón hozzáférhető formában tárolja.